Strzelce Opolskie 25 paźdz. 2014

Uroki Strzelec Opolskich  i Olszowej: 25 października 2014r.

regulamin

„Jakie szczęście, że mamy takich przyjaciół jak Zbyszek Szumiec, który mógł nam pokazać swoje tereny tak jak nikt inny. Zobaczyliśmy miejsca piękne i magiczne.” ( Eryk Strużyński)

I my się przychylamy do opinii Eryka Strużyńskiego, bo też 25 października przeżyliśmy niezwykłą sobotę. Pociągiem udaliśmy się do Strzelec Opolskich, a tam już czekał nasz przewodnik-cicerone po  Strzelcach-Zbyszek Szumiec. Przygotował dla nas  piękny plan zwiedzania: Kościół św. Wawrzyńca, ratusz z wieżą widokową, rynek w Strzelcach a potem wspaniały park Renarda z ruinami zamku.

A każdy z nas przejeżdżał niejednokrotnie przez Strzelce i nawet nie przypuszczał , jakie skarby tu się kryją. Na przykład teraz na pewno będziemy się zatrzymywać w miłej kawiarence U Pawelki, przysiądziemy przy pomniku Strzelca, może się uda zajrzeć do Białej Sali.

Po parku oprowadzał nas człowiek, który opiekuje się nim od 25lat-Józef Dworaczek . Pasjonujące były te opowieści dwóch Strzelczan: Zbyszka i Józefa.

Obdarowani prezentami, objedzeni pysznościami wróciliśmy do  Opola. ŻóŁtym szlakiem dotarliśmy do wieży Ischla, czyli malowniczych ruin  w parku. Zrobiliśmy  około 11 km, ale dzień jest o tej porze krótki . Do Olszowej postanowiliśmy pojechać wiosną.

Andrzej  Kubiczek zaprasza do obejrzenia zdjęć z tej wyprawy:https://picasaweb.google.com/106811687903443526261/2StrzelceOpolskie?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLmnptHy_YLSFQ&feat=directlink